In your face!

Er det mig, eller er numser bare blevet lidt mere firkantede under Corona, spørger vores PR-medarbejder i dag, da hun studerer den i vores spejl på kontoret. Tjo måske - jeg har personligt haft min placeret meget solidt på en kontorstol til meget lange zoom-møder mange timer om dagen, og jeg ved ikke, om kasseformet er det korrekte udtryk, men jeg føler den har skiftet form, og jeg føler ikke det klæder den.

Men jeg synes det mest ufede var, at jeg konstant og meget ufrivilligt blev konfronteret med mit eget ansigt til de her møder. Sjældent har man kunne se så meget på sig selv, mens andre gjorde det samme. Det var en form for dobbelt-metaspejling, som var not nice. Måske var de i virkeligheden med til at skabe det nedtursboost, vi så under pandemien. Hver dag mødte jeg et ansigt, som var markant ældre end det jeg kendte fra spejlet på badeværelset.

Men det betød, at mit eget fokus rykkede op til mit hoved og mindre ned mod mine sko, som ellers trak stort fokus før. Jeg ved ikke, hvad sko-branchen siger, men vi har kunne se det på vores salgstal. Langt flere har købt øreringe og halskæder end ringe og armbånd. Og når vi kigger på billedet fra streetstyle-catwalk-tendensen, så er der noget der tyder på, at man har set det, forstørret og overdimensioneret tanken til noget, der ligner en tendens, der måske rammer os lige i den kasseformede numse lige om lidt. Vi holder øje...